Fullspäckad helg =)

Nu har jag haft å göra i helgen iaf kan man säga=)  å det har varit väldigt trevligt å checkt på en å samme gång.
I fredags åkte jag hem till Marie, så vi satt å tjöta tills klockan blev halv två ungefär, å det var väldigt tevligt, vi hade massor att prata om =)  fick ta taxi hem så jag var hemma lite innan två..  kom i säng halv fyra för jag å mor min satt å prata oxå..

Igår tog jag mors moppe å åkte till Greza =)  när jag såg upphärad skyltehn kände jag mig verkligen hemma,  fick en riktigt underbar känsla,, älskar verkligen Upphärad.  Vi tittade iaf på Narnia Prins Caspian och på sällskapsresan..   han gjorde iordning en julskinka oxå,, åå det såg ju så himla gott ut, men jag åt inte utav den för vi har som tradition i min familj att inte äta julskinka innan julafton.  Vi brukar göra skinkan den 23 å så blir den lagom färdig när klockan slår över tolv,, så sätter vi oss å mumsar vörtbröd med julskinka på,, Guuuuuudars vad gott det är =)  då vet man att julen har börjat =P
Så greza fick äta sin julskinka själv tyvärr för det såg som sagt var väldigt gott ut.  jag åt nudlar istället, inte riktigt samma sak men mat var det iaf för hungrig var jag..  Klockan blev lite mycket å tröttare blev jag så det blev att man fick sova på hans soffa, för jag vågade inte åka hem ifall man hade somnat,  hade ju inte varit jätte checkt..  han kom å väckte mig 8:20 =/  var ganska trött,  men det var inte han, herregud vad morron pigg man kan vara =/
Tog moppen hem vid 8:45 så jag var ´hemma 9:15=)  då  plockade jag undan allt från middagen igår, å så satte jag igång diskmaskinen,, kände mig riktigt duktig faktiskt =)

efter det så blev det tipspromenad =).

För en stund sen så kom jag hem, Jag, Far å Farmor var å hämtade granar,  å det var ingen liten gran jag å far bar på första vändan,, usch å fy,  var rätt svettig å hade ont i armar å ben,, ramlade tusen gång typ kändes det som, ajaj =/
sju granar släpade vi med oss hem,  så träningverk lär jag ju ha imorgon iaf.

Snart är det mat, hela familjen (Far, Mor, Jenni, Lisa, Tobias, Love, Bror å Jag) ska äta idag, lite trevligt faktiskt tycker jag =)


Måste ju säga att jag var rätt duktig den dagen då mor å Far kom hem,, alltså den 4/12.
Dammsög på alla tre våningarna, torkade golven, röjde upp, städa båda toaletterna, tvätta, bäddade sängen, gjorde lite lastbilsteori, skrev lite på min svenska uppsats( ska lägga in den på bloggen sen när den är klar, tycker själv att den är väldigt intressant) och åt en pizza,,  det sista kanske inte var så duktigt men det var det jag gjorde.

Det var de,, Nu ska jag äta, 

Kraaam!! 
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0