Juldagen

Juldagen firade jag med familjen å släkten på fars sida..   Vi käka julmat, tomten kom å så blev det tomtegröt till de som ville ha. här är lite bilder från den dagen..


Full gång i köket..


Mycke folk är de


Visst ser dom glada ut =P


Här får Love julklapp från tomten


Så glad blev han för den =P nädå, han är lite rädd för tomten, å så är det för mycket folk oxå.. Blir nog bättre nästa jul.

Efter denna checka tillställning åkte jag mor, far å jenni hem till min morbror Göran,, Han fyllde år nämligen,
Erik fyllde även år den dagen,, Så grattis engång till, till er båda, hoppas ni hade en bra dag =)
Vi tittade lite på tv å sen gick vi hem vid halv 1 eller nått,,  å på vägen hem kom en hund springandes som såg ut som en varg.. jättefin hund verkligen..
Mor å Far trodde dom visste var hunden bodde så jag tog tag i hundens halsband å så gick vi dit,, men det var inte rätt hus, så då släppte vi hunden å hoppades på att den skulle hitta hem själv..  Men då trodde vi fel, hunden följde med oss hem istället..  Vi gick in å lät hunden vara utanför, jag hade gärna tagit in hunden men fick inte för mor å far..
När jag tittade ut genom fönstret stog den vid trappen ner till källaren,, när den förstod att vi inte skulle släppa in den gick den å la sig på trappan utanför ytterdörren =/  tyckte så synd om hunden,,
Jag fick min hjärnceller att jobba å då kom jag på vart hunden bodde, fick med mig far ut, jag tog tag i hudens halsband å den ville verkligen inte gå nånstans..  Men den följde snällt med ändå.  På vägen hem till huset där hunden bodde var han väldigt tillbakadragen, åå det var han inte första gången vi skulle leda honom till huset där vi trodde den bodde..
Väl vid huset öppnade jag grinden å hunden backade lite bakåt, så jag fick nästan dra in hunden på trädgården,, Jag knackade på dörren, å det var deras hund..  Men husse som öppnade dörren hoppade inte av glädje direkt =S  han hade tydligen varit ute med hunden på promenad å så hade hunden stuckit där ifrån,, men om en hund hade stuckit från mig hade ju inte jag gått in i huset å hoppats på att hunden hittade tillbaka, ja hade ju letat efter hunde,, men men alla är vi olika å det är väl tur det..

Hade en bra Jul, hoppas ni oxå hade det =)
Kram


Kommentarer
Postat av: Lisa

Knepig människa! Stackars hunden!!!

2008-12-29 @ 23:31:05
URL: http://lizadahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0