Riktigt STOLT!!

Idag hade vi lektion fram till klockan 11, sen vare mat å promenad till Bjursjön (i Uddevalla).
Det var riktigt långt å gå, men det gick å man fick upp värmen, men den hade man inte kvar länge.  Vi gick till skidstugan å fick lite information om kallt vatten, hur man ska göra å så om man ramlar i en isvak. Efter detta fick man ett par isdubbar å så vare ner i omklädningsrummet å byta om. Tog på mig ett underställ å en T-shirt över, strumpor å ett par joggingskor, mössa å vantar. Sen vare på med filten så jag fick upp värmen lite grann..
Alla tvåor på transport var där men det var bara 10st eller nått som bada i isvaken.  Utav 7 tjejer var det 4 som badade. å det var jag, Emma, Therese å Helena.  Jag känner mig otroligt stolt faktiskt =D
Det var vi tjejer som fick gå ut först å alla tvåor fick inte gå ut på isen samtidigt för isen var inte i sitt bästa skick.  Therese började å det såg inte så jätte farligt ut ändå, sen vare Emma, efter det hoppa helena i å hon var cool lugn, å så vare jag då.  Jag fokuserade mig på andningen eller försökte iaf. Jag satte mig ner på kanten stoppade i fötterna å så långt var det rätt lugnt. men när jag väl var i var det riktigt jobbigt å andas. Jag simmade fram till dykaren å där fick jag försöka andas ordentligt, sen frågade han mig vad jag hette å det var inte det lättaste å svara på när man knappt kunde andas, å sen frågade han mig en gång till å sedan vart jag bodde ¨å lite så. När jag hade svarat fick jag klappa han i händerna vända mig om å simma tillbaka där jag klev i.  Jag fick ta tag i kanten å höja upp mig för att känna skillnaden på andningen å det blev en lättnad, men när jag gjort det så fick jag sänka ner mig i vattnet igen å ta tag i isdubbarna runt halsen å kravla mig uppåt.  Jag tog verkligen i när jag slog i dubbarna i isen för jag ville verkligen upp.
Fick tillbaka filten av tommy som jag hade haft med mig ner men den hjälpte inte speciellet mycket.. hade ingen känsel i kroppen å visste inte om jag frös eller vad jag gjorde, riktigt hemskt. När jag kom upp till skidstugan gick jag inte i omklädnings rummet å tog av mig kläderna, Emma fick hjälpa mig att knyta upp skorna för det kunde inte jag göra, kände inte fingrarna å kunde inte nypa tag i snörena. När kläderna var av gick jag in i duschen men det var änna hemskt å duscha så jag gick in å satte mig i bastun. Mina fingrar brände riktigt mycket men när man väl fått upp värmen igen så kände jag mig riktigt STOLT =) var riktigt fräckt å göra det.  Bohuslänningen (tidningen) var där oxå, dom tog ett kort på mig när jag kravlade upp på isen å sen kom det in en i omklädningsrummet å interljuva mig å dom andra så då kanske man e med i tidningen på måndag eller nått =) hehe
Bevisen har ni här:

Emma i blå byxor, Helena å Jag i filten =)


Emma i vattnet


Emma uppe ur vattnet.. Riktigt duktigt gjort Emma =)


Här har jag precis hoppat i då


Här försöker jag prata oxå =/ usch å fy vad kallt det var,, Det var 4grader i vattnet tror jag.
Fyy fan =S

Men fan va grymma vi var som hoppa i, tycker jag. Dom som inte hoppa i missa nått, för det var en riktigt fräck upplevelse =)

Har du badat isvak nångång??

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det skulle vara fräckt att testa någon gång! =)

2009-02-07 @ 21:20:39
URL: http://lizadahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0