buss jävlar =/

I mondags kom jag försent till skolan pga att dom tagit bort buss 671 å ersatt den med 860, å den är det andra tider på =/... 671 skulle gå 9:55 å 860 gick 10:30 å jag började skolan 10:40 =/ så det blev väldigt försenat,, det tar ju 30minuter till uddevalla å sen en kvart å ta sig till skolan,, så det blev väldigt försenat men som tur var så blev jag klar med det som skulle göras den lektionen =)
Imorses fick jag springa till bussen, sprang klockan 7 hemifrån å bussen går 7:01 från bokvägen,, usch usch, det var jobbigt..
jag kom med bussen iaf å buss 860 gick 7:30 så där var det gott om tid,, bussen till skolan går 8:00 ungefär,, dom får ha extra bussar så extra bussen gick några minuter över åtta,,
Jag slutade skolan 11:20 10 minuter tidigare än vad vi skulle slutat, men det tyckte jag baar var bra för jag skulle med bussen från kampenhof 11:55, så jag hann äta oxå,, men för att jag skulle vara säker på att jag hann med den bussen sprang jag i slutet,, när jag väl kommer till kampenhof står inte den bussen jag ska åka med där,, jag tänkte att den var väl försenad då,, å det gick 5minuter, 15minuter, 20minuter, efter 30minuter när jag egentligen skulle varit i trollhättan gick jag å fråga om det hade hänt nått med bussen å det visste dom inte, dom ringde men ingen svarade,, den bussen kom inte utan fick ta nästa buss 12:55, å den kom i tid iaf,,
Väl i trollhättan får jag vänta 26min på halvorstorp bussen,,
Dessa jävla bussar,, antingen får man springa eller vänta i en evighet på dom =(  det är ju så miljövänligt att åka buss men jag hatar verkligen å vänta =/ så när jag får körkort blir det bilen,, kanske inte varje dag men nångång i veckan blir det bilen..

Ja vad tycker ni om dessa bussar???

Kram på er!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Bussarna är skit! Det är svindyrt och dom går aldrig som dom skA!!

2009-01-14 @ 22:58:38
URL: http://lizadahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0