Tidig uppstigning idag!!

Igår gick jag å la mig lite efter nio,, vaknade 23:22,  sen vaknade jag även 3:38,, gick upp när klockan ringde 4.30.
Var rätt klarvaken ändå när klockan ringde,, jaja,, upp å ta på sig kläder å ner å väcka far men han var redan vaken.
Fram med frukosten å sen göra sig iordning,, vi åkte hemmifrån 5:25 så var vi på skolan 5:45..
Vi åkte lite efter 6.. å så var vi vid Kinnekulle ring 7:30 ungefär..
Lite innan 8 så gick en igenom lite regler å så,, det var 6bilar sammanlagt,, fyra bilar körde "rakbromsnings" å två bilar körde med ABS bromsar i en kurva med halt väglag..
Jag å tre till fick titta på en video å så gick vi igenom lite säkerhet till..  vi fick även ställa oss på en våg å se hur mycket vi vägde vid 50km/h om man skulle krocka,,  jag vägde 2350kg ungefär å det är en del ändå..
Bara huvudet som väger i vanliga fall 5-8kg vägde i 50km/h 178kg,det är lite skillnad ändå,,  en vägatlas vägde 30kg ¨å en mobil vägde 4kg i 50km/h..
Iaf,, när vi var klara där fick jag börja med att testa ABS-bromsar vid halt väglag i kurva=)
började köra i 50km/h å det gick ganska bra faktiskt,, sen körde jag även i 55km/h å det blev en rätt stor skillnad.. körde över en plaststolpe=P hehe

Vi åkte två å två i bilarna så vi bytte förare emellanåt oxå..
Det var fika vid 10, sen så bytte jag bil, å då fick jag köra med en annan, å det gick rätt bra men han tyckte tydligen om å gasa, inte speciellt skönt å åka med i bilen men men,,
Nu körde vi utan ABS-bromsar,, å då skulle vi först köra i 50km/h på sträv asfalt,, å sen på halt väglag i 50km/h..
å så höll vi på så å bytte hastighet å förare..
Vi körde som snabbast i 80km/h på sträv asfalt å 70 på halt väglag, vi testade även här med ABS-bromsar å det e verkligen skillnad..

Efter en stund så skulle jag köra i 50km/h igen å bromsa å detta var på halt väglag men när man kom upp för backen å där konorna var så hade dom ställt upp massa plaststolpar, jag blev gött chockad för det kom så snabbt,, hann fan inte reagera så jag körde rätt över dom,, hahahaaha=D  inte jätte bra egentligen, skulle styrd undan men jag var så inställd på att det var som förut,,

Vi fick köra i 40-45km/h istället å så skulle vi försöka stanna innan hindret men det gick inte så man fick styra undan istället,,  efter det fick man bestämma hastigheten själv å då skulle man stanna innan hindret,, jag körde i 24km/h åå jag fick stopp =)

Denna dagen var riktigt rolig,, hade gärna gjort om det =P
förstår inte att jag har varit så nervös,, men men..
Nu får jag nog gå å lägga mig en stund,, det snurrar gött i hövvet,

Kraam på er!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Alla är nervösa innan och efter säger alla att dom inte fattar varför dom va det!! Hehhe!

2009-01-14 @ 22:55:00
Postat av: Syster Lisa

Alla är nervösa innan och efter säger alla att dom inte fattar varför dom va det!! Hehhe!

2009-01-14 @ 22:55:46
URL: http://lizadahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0