Torsdag,Fredag,Lördag,Söndag

TORSDAG
På torsdagen var jag hemma hos min syster Lisa, vi åt taccopaj med kocken =P
Den blev riktigt god, kocken är duktigt på att laga mat =)
Har tyvärr inget kort på hur pajjen såg ut men jag har bild på kocken =)

Här har vi rosa kocken=P hehehe


Rosa kockens naglar =D hehe
Kocken är i själva verket våran kära syster Jenni=)


Här har vi den lille matkvarnen =P hehehe  såå söt lilla skrutten

Efter den goda maten blev det lite Disney singstar,, sen blev man barnvakt, å det gick väl så där,, Love sov när Lisa å Jenni gick ut på krogen,, åå jag läste på lite teori för lastbil, skulle ha prov på fredan,, gick å la mig å hann precis somna när Love vakna =S så det var upp å ge han nappen å försöka somna han igen..
Gick in å la mig igen,, låg nu i 20min sen var det upp igen å då fick ha följa med till sängen för jag orkade inte springa fram å tillbaka..  Men det gick inge vidare de heller,, massagerade hans mage å det hjälpte en stund,, sen blev det kaos..
Lisa kom hem vid 1:00 eller nått.. jag somnade 1:30 tror jag,, så gick man upp vid 7:00.. fick lite mer sovmorgon, ´åkte med Niklas å hans kompis den morgonen =)

FREDAG

Kom till skolan å fick reda på att vi skulle vara ute hela dagen, så vi skulle inte ha läsförhör, det har vi på onsdag istället..
Jag å Emma körde kranbil hela dagen, vi lastade på betongklumpar ute i snön,, kallt å jävligt var det efter sen stund=/
Vi vägde bilen å vi trodde att vi hade 6tons överlast men i själva verket var det bara 500kg eller nått i överlast =P
Jag körde tillbaka kranbilen där betongklumparna stog.. Å det var lagom till rasten.  Efter rasten så skulle Emma övningsköra så då sa Jörgen att jag skulle lasta av betongklumparna själv.. det var bara 11stenar eller nått..
Men det var väl inte det värsta utan det är ju att få dom jävla stödbenen.. för det får man göra för hand å dom är inte fjäderlätta precis =S  Fick hjälp utav två stycken i klassen..
Jag "väcklade" ut kranen å kravla mig upp på flaket, satte i öglan på wiren på kroken på kranen,, sen kroga jag i wiren i en betongklump, å så kravlade jag mig ner å lyfte ner den på backen,, å så upp på flaket kroka in kroken i en annan betongklump å ner på backen å lyfte ner den på backen,, å så höll jag på, å det var som sagt 11stycken så det var endel jobb..  När alla var nere så var det upp med sidolämmarna, "väckla" ihop kranen, å så var det stödbenen,, lilla jag sköv in dom å jag tog i så mycket att jag fick ont i halsen, det måste sett förbannat roligt ut.. iaf, när det var klart allt med spärrning å så hoppa jag upp i kranbilen å körde iväg. kranbilen är inte den nyaste på skolan precis, den har nämligen ingen styrservo, så då fick man ta i en del, hängde mig fan på ratten å det hände typ ingenting,,  Men jag fick fixa tet å kört in den i tvätthallen..
Efter de så var skolveckan över,, när jag sedan kom til stan stod BlackJack bussen vid resecentrum..


Gick till Lisa å hämta mina grejer å tog halvorstorpbussen hem, å då blev det soffan en stund.
Jag, Jenni å Mor käka mat å efter maten gjorde jag mig iordning inför kvällen. Jag å Jenni åkte till parken lite efter 21:00,
Black Jack var på parken så det var 130kr i inträde, å sen blev det bugg i mängd =D vi träffade även folk från min skola, så då satt vi med dom å det var väldigt checkt,,
Träffade även raggarPatrik där oxå, å när det var slut så åkte jag å Jenni till Backstage, hon skulle kolla läget. Gött förvånad att vakterna inte sa nått om att jag var där, för jag tveka verkligen när jag skulle gå in, men men..
Den kvällen var verkligen lyckad..

LÖRDAG
Jag å Mor gick upp å käka frukost å sen åkte vi ut till överby å kollade skor å kläder till mor..
Tre skor blev det, två dansskor å ett par andra skor..
Klockan blev halv fem eller nått,, så bär jag kom hem så satte jag mig vid datorn en stund å sen gjorde jagmig iordning. Scotts kom till Båberg igår,, det var kö när jag å jenni kom dit, men de tog inte många minuter attt komma in,, vi var inne vid 21:00 å det var då Scotts började spela..
Patrik, Marie, Frank ¨å lollo kom dit lite senare,, det var riktigt mycke folk, man fick nästan inte plats på dansgolvet, å man blev svettig väldigt snabbt,, men det var riktigt skojj, riktigt bra musik, folk var riktigt grymma på å dansa, det var en bra blandning av åldrar å trevligt sällskap, så det var en riktigt lyckad kväll. =D
När de flesta folken hade gått, stod vi kvar å tjöta lite.. Jenni å Jag pratade med Roberto, mest jenni men ändå.. riktigt trevlig =)
Ordningsvakten kom å sa till oss att vi skulle gå å ta ut våra jackor, så då fick man göra det. Vi körde hem folket å sen åkte jag, Jenni, Patrik å Marie till McDonalds, jag var riktigt hungrig så det gjorde susen =)
Lite bilder på Scotts:

HENRIK STRÖMBERG, Sång och gitarr


CLAES LINDER, Keyboard


PER-ERIK "Lillen" TAGESSON, Trummor


ROBERTO MÅRDSTAM, Bas

Bättre bild på allihopa

Per-Erik, Claes, Henrik, Roberto

SÖNDAG
Har go träninsgverk idag, i hela kroppen å på den främre trampdynan under foten (om man kan säga att det heter så=P)
Det blev tipspromenad på morgonen iag, sen så fikade vi, å efter att Love ätit upp så skulle han gosa med mig å det gick väl inte jättebra, han skallade mig på näsan å så skrattade jag å så skallade han mig rätt på tandställningen, jag fick inte ont men det fick Love, för en stund iaf, typ 1minut. Så skulle han gosa med mor sin å skalla henne oxå, han gosar tydligen så å han verkar ju inte få ont, å han får goa märken i pannan, han fick ett litet hål i pannan av tandställningen, men det var tydligen lungt, för han gnällde inte. Han e för go den.

När jag kom hem från  tipsprmenaden så provade jag pv-huven på min duett, å den passade ev. det beror på om man kan justera den lite grann..  Efter det så hämtade jag dammsugaren, å sög upp mögel i Brors Volvo som står här,  efter att jag tagit det värsta, sög jag upp vattnet på golvet å det var endel kan jag ju säga =S, sen hämtade jag en hink med varmt vatten med klorin i, ett par diskhandskar å en trasa å började torka av inredningen i bilen å bältena.
Så här såg den ut innan jag började ta bort allt:


   





 



 

Riktigt mysigt...

Har haft en bra helg iaf =)
Hoppas ni oxå hade det,, Kram på er


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0