Voff voff på mig

Nu får jag ta å skärpa mig, har hänt endel sen sist jag skrev å har ens haft tanken åt denna sidan=/ fy mig!
För en vecka sen alltså den 12mars fyllde jag 18år och hade min uppkörning den dagen å klarade det.
dagen efter ringde jag till polisen å fråga om jag fick köra innan jag fick lappen. Det tar tre dagar efter att man kört upp som man får den lappen eftersom man kör upp i skolan. Iaf, polisen frågade efter mitt personnummer å sa att jag var inregistrerad hos polisen så jag behövde bara ta med mig leget =) så jag körde hela helgen, var fylle chaffis åt Far å bror på fredagen.

På Torsdagen den 12mars gick jag å syskonen till Buddys å bowla, å efter det gick vi till Lipz. Krogen hade man ju varit ute på innan man fyllde 18 så det var ju ingen stor grej precis,, det var bara roligt å umgås med alla syskonen, å jag betalade inte en krona den dagen =P hehe det löste dom, åå det tackar jag för var väldigt snällt =D tack tack!!
vid tolv gick vi till Backstage å så tänkte jag å bror ta vägen förbi Max å käka men dom hade stängt =/
Vi träffade Mich å Putte där.. Jag träffade även Körnsberg =) hehe, var lite skojj men han kände inte igen mig förrän jag sa vem jag var å då blev reaktionen " nämen de e ju Puppan"  =P hahahha tyckte jag var lite roligt =)
Min födelsedag var väldigt rolig å det lär nog bli en oförglömlig dag..

På lördagen var det mycket ¨å stå i, hade nämligen kalas för släkt å vänner. Mor bakade å lagade maten, jag å far åkte till His å möblera om, å kollade läget. andra gången vi åkte dit dukade vi. Efter det duschade jag, sen fick jag hämta Jenni för hon skulle hjälpa mor å steka köttfärsen. Under tiden dom gjorde det åkte ja å hämta Marie i Strömslund.
Fort hem å köra far å lite grejer till His, efter bilen var tömd åkte jag å Marie hem igen å hämtade Mor, Jenni å maten. När vi åkte till His sen var endel redan där =P hehe
Vi fick ställt in maten, ¨å jag tog emot folket å det kom bara fler å fler, å det blev väldigt mycket folk, släkten tar upp en hel del =P men det är bara trevligt. Mikael, Magnus, Marie, Emma, Carro, Sofie, Helena å Robin var vännerna som var där, senare kom Jimmy å Erik, sen när festen nästan var slut kom Jennifer, Jocke å Angelica å dom gick lika fort igen.. Det var väldigt trevligt den dagen ¨å jag fick väldigt fina presenter =D
   Dom här två fick jag av mikael å Magnus =P hehe


Denna spegel fick jag av Emma, Carro, Sofie och Helena =) så fin så


ljuslyktorna har faster Clary gjort, väldigt fina faktiskt =) å så äre doftljus i oxå =)
Den silver burken som står framför är ett doftljus å den fick jag utav far den 12mars på morgonen =)


Den fina blomma fick jag utav morbror Tomas å hans tjej Frida =)

   
Detta ¨å 600kr fick jag utav Farmor å Kent, Fastrarna Lena, Greta, Clary, Charlott å Carola med familjer =P

Fick 10 trisslotter utav mina gudföräldrar, vann 25kr sammanlagt =/ lite dåligt eftersom dom säger att man ska vinna på var fjärde lott. men men, det var ju roligt å skrapa iaf =D hih
Fick 300kr i bidrag till tatueringen som blir nångång =) är sugen på å göra som på bilden, men då ska den vara lite längre ner å inte så tjocka linjer.

Vad tycks??

Fick lite pengar av min andra Morbror å min moster å mina kusiner =)
Blev som sagt ett väldigt bra kalas =) Tack så jätte mycket allihopa för att ni kom å gjorde den dagen till något oförglömligt =) kändes verkligen att man fyllde år.. hade behövt dela mig i bitar den dagen kändes det som men det gick allt bra ändå, antar att alla hade trevligt.. blev ju lite dans efter maten å det är alltid skojj =)

På söndagen fick jag hämta mikael å köra hem honom, hade även magnus med i bilen eftersóm han sov i min soffa. Efter det åkte jag till His å städade lokalen, eller kanske mer socialt stöd =P mor å far städade.. torkade ioförsig bort blåbärsfläckar på golvet där barnen å magnus hade suttit =P hahhahaha, fick ont i ryggen så då gick jag runt å käka rulltårta istället =P hehehe mums..
När det var rent å  fint ¨å borden stod där dom skulle så åkte vi till Lisa å Tobias å hjälpte dom å flytta, det var endel lådor kan man ju säga, men det blev väldigt bra till slut =)
När det var klart åkte jag hem å slappa tror  jag iaf, var riktigt trött vet jag ..

Idag hade jag Engelska å Svenska, åt lunch å sen körde jag ner Emma till kampenhof å så åkte jag vidare till stan, hälsade på Mona på lyrfågelskolan..
Åkte till Lisa å Tobias men det var ingen som öppnade så då åkte jag hem å jag körde mor till stan för hon skulle låna en ljudbok på biblioteket, efter det åkte vi till jätten å handla..
Mor, jag å Elvis satt ute å sola, eller Elvis käka mest gräs men ändå =P hehe
Jag åkte till tandläkaren på dannebacken å dom tog bort tandsten, det gjort jätte ont jue =( det tog typ 5minuter från det jag kom dit tills jag var klar.. Jag åkte till Lisa å Love, å vi gick till en lekplats så Love fick gunga å det var första gången han gungade, han tyckte det var jätte skojj =)
å självklart tog jag lite kort på detta med

Sötskrutten


hehe

Jaja,, nu har jag fått skrivit "lite" iaf =D
nu äre sängen.,
sov så gott, Natti Natt



Kommentarer
Postat av: Lisa

Fina kort =)

2009-03-20 @ 14:52:34
URL: http://lizadahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0